Köpekler Neden Isırır? Köpeklerin Isırması Nasıl Önlenir?

köpekler neden ısırır

Köpekler Neden Isırır?

Pek çok köpek ebeveyni, bunun asla kendilerinin veya ailelerinin başına gelmeyeceğini düşünür - ta ki olana kadar. Bir dakika önce çocukları köpekle oynuyordu ve bir dakika sonra ise çocuk çığlık atıyor. Ne yazık ki, tanıdık birini ısıran bir köpek sandığınızdan daha sık yaşanan bir durumdur. Her yıl yaklaşık 5 kişiden birinin köpekler tarafından ısırıldığı ve ısırılanların çoğunun çocuklar olduğu bildiriliyor. Peki köpekler neden ısırır?

Uzmanlar, köpeklerin ısırmasının belirli nedenleri olmadığını belirtmekle birlikte köpeklerin ısırmasının genelllikle yaptığımız bir şeyden rahatsız, stresli veya tehdit altında olduklarına dair pek çok sinyal verdiğini belirtiyorlar. Çoğu durumda, bir köpek son çare olarak birini ısırır. Gelin şimdi köpekler neden ısırır ve bu ısırma nasıl önlenir inceleyelim.

Tufts Üniversitesi Hayvan ve Kamu Politikası Merkezi tarafından köpek ısırığı ölümleri üzerine yapılan bir araştırma, "Köpek ısırığı ölümlerinin çoğu tesadüfi ve önlenebilir faktörlerle karakterize edildi." Başka bir deyişle, aynı anda meydana gelen ve ölümcül bir saldırıya neden olan birkaç faktör vardı; ama en önemlisi, saldırılardan kaçınılabilirdi.

Köpekler Neden Saldırır?

Köpek davranışları danışmanı olan Lauren Novack, "Köpekler birçok nedenden dolayı ısırıyor" diyor. "Isırmanın kökeni genellikle korku, endişe veya acıdır. Köpekler için hoş olmayan bir şeyin olmasını durdurmanın en etkili yoludur. "

Neredeyse tüm durumlarda, köpekler aniden ısırmaz; bir şeye tepki olarak ısırırlar. Aşağıda sıralayacağımız durumlardan dolayı ısırabilirler:

• Aniden bir şey tarafından irkildiyse; bu yüzden uyuyan köpeklerin uyumasına müdahale etmemek her zaman daha iyidir.
  • Bir şeyden korkmuş olabilirler.
  • Bölgelerini, insan ailesini veya yavrularını koruma güdüsünden dolayı.
  • Stresli oldukları için.
  • İyi hissetmedikleri için.
  • Acı çekiyor olabilirler, özellikle de onlara acı veren bir yere dokunduysanız.
  • Yiyecekleri veya oyuncakları gibi onlar için değerli olan bir şeyi korumak için.
  • Fiziksel mesafe yaratmak.
  • Başka bir kişiyi veya köpeği saldırgan olarak algılamalarından dolayı ısırabilirler.

İnsanlar olarak, köpeklerin vücut dilini anlamamız gerekir. Böylece bir köpek yer istediğinde bunu anlayabilir ve uygun şekilde yanıt verebiliriz. Beden dili öncelikli olabilir ve bizler hırıltılı veya ısırmalı hale gelmek zorunda kalmadan köpekler için ince sinyallerin işe yaradığından emin oluruz.

Bir Köpek Isırması Nasıl Önlenir?

Köpeklerimizi sevmemize rağmen, çoğu zaman onların dilini nasıl konuşacağımızı bilmiyoruz. Köpeğinden köpek olarak bahsederseniz, bazı köpek sahiplerinin hakarete uğradığı ölçüde antropomorfize ediyoruz. Köpeğinizi bir aile üyesi olarak görmenin yanlış bir yanı olmasa da, eğer köpeklerinize mümkün olan en iyi yaşamı vermek istiyorsanız, onların aslında insan olmadıklarını unutmamalısınız.

İnsanlar ve köpekler farklı yollarla iletişim kurar. Örneğin, insanlar olarak sevgiyi en çok dokunarak ifade ederiz. Sevgi olarak sarılmayı deneyimlediğimiz için, köpeklerin de sarılacağını varsayıyoruz. Çoğu köpek sahibi köpeklerini kucaklıyor ve öpüyor. Ve zamanla pek çok köpek kollarımızı boynuna dolayıp sıktığımızda onlara zarar vermeyeceğimizi öğrenir. Ancak kimi köpekler ise hala bundan hoşlanmıyor. Ve pek çok köpek sahibi köpeğinin vücut dilini nasıl okuyacağını bilmediği için, yanlış zamanda veya yanlış kişi tarafından içten bir kucaklaşma, maalesef kötü sonuçlara neden olabiliyor.

Gerçek şu ki, köpekler genellikle çaresizce bir şeyi ısırmadan önce sevmediklerini söylemeye çalışırlar. Novack, "Duruma bağlı olarak, köpekler başlarını çevirebilir, dudaklarını yalayabilir, donabilir, başlarını eğebilir, uzaklaşmaya çalışabilir ve / veya hızlıca yalama yapabilir" diyor. "Kuyruklarını bükebilirler, kuyruklarını yukarı kaldırabilirler ve hatta kısa, hızlı hareketlerle kuyruklarını sallayabilirler. Vücut dilindeki bu değişiklikler çok hızlı gerçekleşebilir."

Vücut Dilinin Önemi

Köpeğinizin stresine neden olan şeyin ne olduğunu belirlemek için çevreyi ve durumu incelemeniz önerilir.

• Bir şey veya birisi mi yaklaşıyor? O şeyin veya kişinin daha fazla yaklaşmasını engelleyin.
  • Köpeğinize dokunuyorsanız durun.
  • Köpeğinizin başka bir odada yalnız kalmaya mı ihtiyacı var? Onlara bu imkanı verin.

Köpeğiniz Isırırsa Ne Yapmalı

Bir köpek ısırığından hemen sonra veya bir köpek ısırması sırasında ne yapılması gerektiği, ısırmanın şiddetine ve türüne bağlıdır.

Ünlü bir veteriner hekim, uygulamalı hayvan davranışları uzmanı, yazar ve öğretim görevlisi olan Sophia Yin, ısırık şiddetine farklı uygulamalarda bulundu. Onun sisteminde:

1. Seviye bir "ön ısırık" tır. Bu, köpeğin havaya fırladığı, ancak herhangi bir fiziksel temas kurmadığı anlamına gelir. Hangi işaretleri kaçırdığınızı ve hangi eylemin veya olayın köpeğinizin kırılmasına neden olduğunu belirlemenizi önerir. Köpeğe bağırmayın veya “cezalandırmayın”. Çünkü bu, önce beden diliyle iletişim kurmaya çalışmak yerine köpeğin ısırma ihtimalini artıracaktır.

2. Seviye, köpeğin ısırmaya çalışması ve dişlerin cildinizle temas ettiği, ancak onu delmediği zamandır. Tavsiye, Seviye 1 ile aynıdır.

3. Seviye, alt seviyelere sahiptir. 3A Seviye; köpek deriyi ısırır ve deler, ancak derin değildir, yani köpek dişleri deriye tamamen batmamıştır. 3B Seviye, 3A ile aynı türden bir ısırıktır, ancak köpek birden fazla kez ısırır.

4 ila 6. Seviye, hepsi ciddi ısırıklardır ve Seviye 6 ölümcül bir ısırığı temsil eder. Bu tür ısırıklar genellikle, köpeği korkutan veya strese sokan her şeyin, uzun bir süredir ele alınmadan olduğu anlamına gelir.

Bir seviye sistemi fikri, insanlara, durum onarılamaz hale gelmeden önce, köpeğini neyin rahatsız ettiğini keşfetmeleri için zaman vermektir. (Köpek ısırması durumunda yapılması gerekenlere buradan ulaşabilirsiniz.)

Davranışlar

Bu tür davranışları asla göz ardı etmeyin: köpek gerçekten birini ısırmadan önce sebebinin ne olduğunu anlayın. Sebebini belirleyemiyorsanız veya köpeğiniz gerçekten birini ısırdıysa, bir uzmanla iletişime geçin. Sertifikalı bir köpek davranış danışmanı veya bir veteriner hekim davranış uzmanı arayın. Bundan sonra ne yapılması gerektiği, köpeğin neden ısırdığına, ısırığın ne kadar şiddetli olduğuna ve geçmişte köpeğin kaç kez ısırdığına bağlıdır.

Etiketler: köpekler neden ısırır, köpek ısırması nasıl önlenir,
Temmuz 08, 2021